05.12.16

After all this time?

Blogmas'i viiendaks päevaks on algne ind vaibumise märke ilmutanud, nii et inspiratsiooni tuleb nõudlikumalt taga ajada: mitte üksnes tikutulega, vaid terve tõrvikute armeega. Õnneks päästis tänase postituse saatuse Liisi, kes eile õhtul seda linki jagas, äratades minus ürgse Harry Potteri fänni. See fänn pole mu sisemuses mõistagi kunagi päriselt maha surutud, ent vahepeal kipub argimöllus ununema.
Mõistagi olen raamatute ja filmide puhul kogenud ka momente, mil tahaks silmi pööritada (Harry, miks sa ei võinud viiendas osas Siriusega näiteks selle imelise peegli kaudu ühendust võtta, mille ta sulle kinkis, selle asemel, et Umbridge'i kabinetis pea tulle pista? Või miks sa ei võtnud Roni kätt ega lasknud tal testralit paitada, kui ta mitte midagi ei näinud ja pidas sind nõdrameelseks?). Need kriitikanooled on aga tühised üleüldise mulje kõrval, mille nii raamatud kui ka filmid on loonud.

Enne veel, kui hakkan täitma netist leitud Harry Potteri küsimustikku, toonitan, et tegelikult võiks kõiki vastuseid alustada jadaga, mis koosneb repliikidest "appi", "ma ei suuda otsustada" ja "nii raske". Postituse kompaktsuse huvides olen (enamike küsimuste puhul) selle osa välja jätnud ja tulnud lagedale üksnes lõppproduktiga (mis ei ole kohe kindlasti sajaprotsendiliselt ainuõige vastus).

Samuti pean vajalikuks mainida, et olen tõesõna teose peakolmikusse väga kiindunud (juhuks kui keegi selles kahtlema peaks, võttes arvesse, et ma neid eraldi välja ei toonudki).

Aga vastused siis!
Favorite book? Fööniksi ordu.
Favorite character? Severus Snape.
Favorite Hogwarts student during Harry's time? George Weasley.
Favorite Order of the Phoenix member? Remus Lupin.
Favorite villain? Draco Malfoy (kaalusin ka Gellert Grindelwaldi).
Favorite professor? McGonagall.
Favorite minor character? Dean Thomas.
Most underrated character? Appi, täiega raske! Võib-olla (??) Petunia Dursley.
Favorite spell? Imperio.
Favorite magical creature? Fööniks.
What house would you be in? Pottermore'i andmetel Ravenclawis.
What's one thing you would change about the plot? Lisaksin seitsmenda osa lõppu lause: "Ja see kõik oli ainult uni." Okei, väga-väga halb nali. Tegelikkuses kustutaksin ilmselt epiloogi või siis vähemalt sealse viimase lause ("Kõik oli korras" vms).
Who's the character you most want to know more about? Appi! Võib-olla Kingsley, kuna ta meeldis mulle täiega, ent tema minevikust ei tea ma midagi. Umbridge'i lapsepõlv oleks näiteks väga huvipakkuv teema. Rufus Scrimgeour. Ja küsimus, mis juhtus Harry nelja vanavanemaga, pakub samuti pinget.
Part what makes you teary? Üsna lamp, aga ma lahistasin vist kõige rohkem kolmandas osas, kui poisid Hermionet tõrjusid ja Rowling ta kannatusi kirjeldas (silme all tumedad varjud jms).
What was your deathly Hallows book release experience? Seisin avaldamise õhtul mingi veidra võlurikübaraga Tartu Kaubamaja Apollo järjekorras muidugi. =)
Epiloque or no epiloque? No epiloque!
Favorite movie? Segavereline prints.
Favorite cast decision? Evanna Lynch Lunana.
Favorite alteration from the books? Omal ajal meeldis mulle, et nad Kolmevõluri Turniiri esimese ülesande kõvasti suurejoonelisemaks muutsid. Enam ma selles nõnda kindel ei ole.
Favorite soundtrack song? Jälle täiega raske! "Hedwig's theme" on muidugi vastus, mis hüppab pähe esimesena, ent kui tahta olla originaalsem, siis väärib minu arvates mainimist kuldse draakonimuna jaht neljandas osas (eriti selle lõpp alates 5:40, mis on eriti seikluslik).
Scariest part in the films? Kõige hirmsamat kohta filmis ei oska välja tuua, ent mind kohutas terve teine raamat (müstilised hääled seina sees ("verd, verd!"), mida ainult Harry kuulis, ja kivistunud õpilased, teate ju küll).
Most attractive cast member? Siin jään küll vastuse võlgu, sest nad on kõik nii ilusad.
What do you want to hit the screenplay writers for? Stseen kolmandas osas, kus Hermione küsis, kas ta juuksed näevadki päriselt sellised välja.
What character would you play? Fleur Delacour - aga kohe kindlast mitte sel põhjusel, et enda välimusest nõnda palju arvaksin!! Lihtsalt Billiga (Domhnall Gleeson) oleks olnud tore abielluda.

2 kommentaari:

  1. Esiteks, mu süda jättis su esimest lauset lugedes paar lööki vahele, sest ma mõtlesin, et mina küll juba 5 posti pole kirjutanud. Aga võta näpust, olen küll (lihtsalt väga kiiresti ikkagi läinud need 5 päeva). Teiseks - mine kui hea küsimustiku sa välja kaevasid. Ja nii põnevad mõtted ja ma ei tea nüüd tahaks jälle raamatuid otsast alustada ja filme vaadata ja asdfghj.

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Hahahaa Evelin, sama siin! (Selle nahka mu kõrgharidus läheb, paganama Potter ma ütlen!)

      Kustuta