18.12.16

Jõuluretsept

Tänase postituse teemaga on mul mõningasi raskusi. Mitte et mul erinevateks jõuluretseptideks ideid ei leiduks: oh, neid jagub, ja küllaga! Kavatsen õige pea kindlasti katsetada seda imelist maguskartuli-brownie't, neid vaimustavaid piparkoogi-toorpalle ning neid suurepäraseid taimseid verivorste. Põhjus, miks ma kogu seda meeliülendavat kompotti veel katsetanud ei ole, peitub mu äärmiselt nadides Fantofti ühika kokkamistingimustes: elu vaid kahe pliidirauaga ei paku küpsetamiseks-avastamiseks-katsetamiseks just teab mis suuri võimalusi. Ahju mul polnud, rääkimata vingemast köögitehnikast nagu köögikombain või blender. (See kõik on aga nüüdseks ajalugu, sest homsest okupeerin kodus täielikult ahju (või noh, ilmselt terve köögi)!)

Nadid tingimused on sundinud mind aga improviseerima ja alternatiivsete lahendustega lagedale tulema, kui sest tahes-tahtmata tekib aeg-ajalt soov mõnel peol/kokkusaamisel millegi maitsvaga üllatada. Minu päästjainglid? Trühvlid!!! Neid geniaalseid maiuseid on hõlbus valmistada ning võimalused millegi pekkikeeramiseks on minimaalsed. Lisaks lähevad need rahvale väga peale (nad näivad arvavat, et olen nende valmistamisel rohkem vaeva näinud kui tegelikult). 

Et trühvleid on armas kellegi jõulupakki pista või pakkuda hoopiski jõululauas hapukapsa maigu neutraliseerimiseks, usun, et need loevad jõuluretseptina küll. Toon siinkohal välja oma kaks lemmikut. 

1. Vaarika-šokolaadi-kookospiima-mandlitrühvlid, mille jaoks sain inspiratsiooni Sandra kirsi-mandlitrühvlitest.  Ajasin kookospiima kuumaks ja sulatasin selles tumeda šokolaadi (vali dairy-free šokolaad, kui soovid vegan-tulemust). Segasin hulka hakitud mandlid. Ootasin, kuni mass külmkapis taheneb. Võtsin veidi tahenenud segu, vorpisin pihus lapiku pannkoogi, asetasin sellele vaarika ja vormisin pannkoogi pallikeseks. Veeretasin seda kakaopurus. Kordasin. Pistsin pallikesed tagasi külma tahenema. Voila! Inimeste kiidusõnad ja üllatushõiked, kui nad poolekshammustatud trühvli seest vaarika leiavad, on garanteeritud!

2. Maapähklivõi-datlitrühvlid. Seekord tegin suvalt. Laenasin nende valmistamiseks ühelt väga kahtlaselt Pakistani onult blendri (viga, mida ma enam kunagi ei kordaks - kui, siis ainult nende trühvlite taasvalmistamiseks, sest need on imelised!) ja blenderdasin omavahel suhteliselt suvalises vahekorras (maitse järgi, see tähendab!) eelnevalt vees leotatud datlid ja maapähklivõi. Sain imelise karamellise massi! Lasin sel veidi taheneda ja kastsin tumedasse sulašokolaadi. Voila! Peale võib panna näiteks Kreeka pähkli. Või astelpajujahu, nagu tegin meie thanksgiving brunch'il, et rõhutada seost kõrvitsaga ja selle kaudu õigustada kuidagi trühvlite valmistamist klassikalise pumkin pie asemel. :D
Ohh, nüüd ei jaksa ma ära oodata, mil kööki pääsen: trühvlid on küll toredad, ent mõte millestki ahjus valmistatust kõlab väga ahvatlevalt. Seda postituse alguses välja toodud maguskartuli-brownie't olen juba paar kuud silmadega nillinud!

3 kommentaari:

  1. Nii ilus postitus, et tegi kohe silma märjaks ja pani suu vett jooksma. Väga moist. Ja mis lugu selle blenderiga on? :D

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Jejee, loodetavasti saab vett jooksev suu meie uusaastaistumisel veidike rahuldatud!
      Ja blendri omanik oli umbes neljakümnendate lõpus creepy mehike, kes nillis 24/7 Fantoftis noori piigasid, samal ajal kui ta 20 aastat noorem naine (see oli kokkulepitud abielu, seletas ta) ülikoolis doktorikraadi tegi ja töötas.

      "Love is like chicken - if you eat chicken every day, it gets boring!" on parim loosung, mis mul temast meelde on jäänud. :D

      Kustuta
    2. Sorry, SEX is like chicken, not love!!! Mulle just meenus, et see tsitaat oli hoopiski nii!

      Kustuta