11.12.16

Külalispostitus: Kas esivanemad või järeltulijad?

Kui praegu, kell neli öösel, maanduks mu ette Tardis(ajamasin ja kosmoselaev ühes) ja sealt hüppaks välja dr.Who ning küsiks mu käest, et kuhu ma sooviksin reisida, ükskõik kuhu ja mistahes aega kogu universumi ajaloo jooksul, siis ma vastaksin, et ma sooviksin näha meie planeeti enne, kui inimesed selle asustasid, näiteks külastaks dinosauruseid või võtaks ühe paki popkorni ja vaataks Suurt Pauku. Täna on aga valikus vaid see, kas ma rändaksin ajamasinaga pigem minevikku, et puhuda juttu oma esivanematega, või kaugesse tulevikku, et näha oma järglasi. Sel juhul on minu vastus lihtne- rändaksin tulevikku. Miks mu vastus nii lihtne oli? Sellel on mitu minu jaoks vägagi head põhjust.

Pilt pärineb: https://i.ytimg.com/vi/Xg8M-8BqTGs/maxresdefault.jpg


Esiteks, kas te kujutaksite ette vestlust inimestega a la 18. sajandist, kellele te peaksite selgitama, et sa oled pärit tulevikust ja tulid lihtsalt juttu puhuma oma esivanematega(seda oleks ilmselt raske juba mu vanemale selgitada). Ma arvan, et see ei läheks neile kõige paremini peale ja oleks suguvõsa vaimsete probleemide haigusloo algus.Teine põhjus ühtib poolenisti esimesega. Nimelt ma kardan, et külastadaes minevikku, suudan ma oma enda tuleviku ära rikkuda ehk tekitan kaootilise liblikaefekti. Ma kujutaks ette, et peale toredat külastust esivanemate juure, kui ma oma aega tagasi jõuaksin, siis sellist asja nagu Eesti riik polegi olemas, sest minevikku külastades asusin ma kellegi varba peale ning sellega käivitasin sellise sündmuste ahela, mis viis Eesti riigi mitte tekkimiseni. Seetõttu tunnen, et visata pilk tulevikule oleks palju turvalisem valik ja kindlasti ka põnevam valik.

 Millegipärast tundub, et tuleviku inimesed oleksid ilmselt veidike avameelsemad ajarändrite suhtes ja olevikku ei saaks ma samuti muuta, mille tõttu oleks kohtumine järeltulijatega parem idee. Muidugi oleks tuleviku perekonnaga kohtumine põnev veel seetõttu, et näha milliseks meie tuleviku maailm kujuneb ja muidugi ka teha üks piinlik suguvõsa kokkutulek, kus ma saaksin kõiki oma tulevasi sugulasi võrrelda oleviku suguastega ja rääkida lugusid, alustades lugu sõnadega “Mina omal ajal…”.


E.R.

4 kommentaari:

  1. Niivõrd mõnusalt kirjutatud postitus!! Liblikaefekt ei tulnud mulle pähegi. Mõtle, kui suudaksin oma esivanemad.oma presentsiga üldse veenda lapsi mitte saama, oleks ka päris hullumeelne😄😄

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Tahtsin kirjutada sama selle liblikaefekti kohta!! Üldse ei mõelnudki nii :D

      Kustuta
    2. Aitäh nii positiivse tagasiside eest! :))

      Kustuta
  2. Autor on selle kommentaari eemaldanud.

    VastaKustuta